Două zile ca să uiţi…

8 08 2007

Chapeau. Aşa!

… şi când spun două zile admit şi o marjă largă de eroare. Dar… să zicem: două zile de România îţi sunt de ajuns ca să uiţi că ai fost în concediu (oriunde ai fi fost).

Intertitlu 1. Despre fişa p(r)ostului.

Tocmai am fost prins într’o chestie care pompos s’ar numi brainstorming; dar furtuna asta de creiere spontană (şeful, ca de obicei, ca orice şef, a uitat de o întâlnire programată; numai că de data asta noi am încasat pedeapsa, trezindu’ne pe cap cu blonda asta artificială în a cărei fişă a postului scrie ceva de vânzare de spaţii de publicitate, din câte am înţeles). În ţara asta (dar nu numai la noi) unii îşi văd de treabă şi nu au timp să se laude că muncesc iar alţii îşi ocupă vremea povestindu’le şefilor ce au înţeles că trebuie făcut în cazul în care lucrezi pe postul pe care ei/ele lucrează Fata blond vopsită (probabil, Ilinca ştie!, pentru a’şi permite scuza „mai ziceţi’mi o dată, vă rog, şefu’, eu sunt blondă, săru’ mâna şefu’, ce om, maaaare om!”) şi care e genul de om care plasează câte un EU în priuma optime a fiecărei fraze, a plecat cu notiţe de la ilustra’mi minte şi de la Alex, tipul care se ocupă de motoare & ştie! Moama, ce succese va mai repurta, oho!

Intertitlu 2. Despre ONG sau aflarea în treabă.

Mă macină gândul să pun de un ONG care să se ocupe cu târâtul celor care ne fac din cotidian calvar prin tribunale! Mă mâncă’n cur să mă apuc de treabă. Care eşti avocat şi te bagi?

Intertitlu 3. Pentru că am dreptate la 2! Preeria.

Mi’a fost musai să ajung la Carrefour Preeria. Am intrat pe cele două drumuri care, dinspre Zoo Băneasa, duc spre parcarea complexului dar ambele se înfundau în gropile unor şantiere; la capătul primului drum mă aştepta un d’ăla pe care duminică pe la şase seara, vara, îl vedeţi pe balconul de la etajul 1 în maoiu rupt la subţiori, cu burdihanul fericit, cu o mahorcă între degete şi halba de muştar plină cu bere, stând la bârfă cu tanti de la patru, coborâtă pe banca din faţa blocului fiin’că înăuntru nu se mai poate sta. S’a uitat la mine şi a mişcat din fălci a „ce cauţi, bă, p’acilea?” ceea ce l’am şi întrebat: „De ce vă uitaţi aşa la mine?” ceea ce mi’a şi răspuns „Că nu eşti primu’ care vine până aicişa şi aicişa e numa’ şantier şi nu se poate trecea!” ceea ce m’a şi’nfuriat „Bă, da’ voi un indicator nu ştiţi să puneţi, ‘tu’i maica mă’sii de România? Dă’mi un număr de telefon de la un şef, te rog” ceea ce m’a şi blocat „De la noi de la firma de pază?” ceea ce i’am şi spus că „Da, dacă de acolo ţi’e şeful” ceea ce, desigur, nu mi l’a dat aşa că l’am mai auzit bombănind în spatele meu că „parcă tu n’ai trăi tot în România…”

Intertitlu 3bis. Pentru că, recapitulând:

nimeni nu s-a sinchisit să pună indicator cu drum blocat/înfundat/interzis accesului public sau ce rahat de cuvinte vor mai fi vrut ei să aşeze acolo ca să nu te oblige să intri în poarta şantierului sau, caz şi mai nefericit în faţa mea pe varianta a II-a de drum, să cazi cu maşina într-un căcat de groapă cu noroi mult & moale acoperit cu baltă pentru că, fratele lui căcăniu (că fratele meu alb nu vă pot spune), poate n’ai aflat da’ după codu’ roşu din iulie, în România a mai şi plouat! Bă, măcar un şanţ de care, de cum te desprinzi de strada mare, să nu poţi trece, ca şanţul ăla de doi kilometri ce face joncţiunea noroiului din Dămăroaia cu cel din Ion Ionescu de la Brad…

Intertitlu 4 cu bătaie îndărăt spre 3. Pentru frumosul şanţul.

Au săpat, frate, doi kilometri de şanţ, au spart un sens întreg de drum, tranşee la 70-80 centimetri adâncime şi pe doi kilometri de groapă de şantier n’am văzut de luni până acum nici utilaj, nici atelaj, nici muncitor, măcar de-ar sta să doarmă, că pe Dorele nici nu mă aştept să’l întâlnesc în viaţa asta pe acolo!!!

Iar eu, la Carrefour, aveam pretenţia să mă ghideze nişte indicatoare, să mă lămuresc despre cum se poate ajunge la magazin că, nu’i aşa?, e tocman multinaţionala cu norme sănătoase şi etică şi respect faşă de client! Ete, vax Feeria. Pretenţia mea…

Intertitlu 5. Pentru că vorbeam de etică. Freenews punct ro.

Primesc o revistă a presei (mai multe, e drept) zilnic la care nu ştiu când m’am abonat şi pe care oricum nu o prea citesc decât în diagonala diagonalei titlurilor; şi mi’a căzut, marţi, sub ochi subject-ul mailului pe care l’am găsit cel puţin intrigant: „Cadoul lui Pittiş pentru Păunescu”; şi dau, şi caut, şi nu gasesc, şi dă-i, şi luptă, şi merg prin ziare, şi nu văd decât o poezie scrisă de Adrian Păunescu la moartea lui Pittiş şi publicată la cererea „maestrului” de MT. Şi zic să le spun imbecililor că există o etică a reclamei; le caut site-ul (www.freenews.ro), caut pe site o adresă de mail şi o găsesc pe singura: a lu’ unu’ Mihai Pascariu de’i zice, adresei, office@freenews.ro; cu [at], ca să nu îi spameze nimeni!. Ce să’i spameze, mein weisser Bruder? Că le scriu şi le spun că dacă sunt buni să ajute o bătrânică oarbă să treacă strada până la ştirea cu pricina iar dacă s’a dorit a fi o ironie, e 1. prea fină şi 2. abuziv de cinică. A, bun, că nu mă aşteptam la un răspuns (Perlentaucher şi-au făcut public mea culpa la o eroare de aritmetică). Dar la o secundă de la comanda send primesc mail de la Yahoo care mă anunţă că adresa nu există?! Dupe cum urmează:

Hi. This is the qmail-send program at yahoo.com.
I'm afraid I wasn't able to deliver your message to the following
 addresses.
This is a permanent error; I've given up. Sorry it didn't work out.

<office@freenews.ro>:

Sorry, I couldn't find any host named freenews.ro. (#5.1.2)

Dacă tot îşi bat joc de client/abonat/utilizator măcar să o facă până la capat, nu?)… Pretenţia mea, nu?!

Intertitlu 6. Pentru crima maximă din trafic.

Şi dacă tot mi’au suspendat carnetul de şofer (Frăţulescule, întrerupe’ţi’s’ar concediul, când o fi să’l ai, fix când ţi’e beţia mai cruntă şi mahmureala mai prelungă şi nevasta mai furioasă că vine stopu’ taman când să se bage în mare la Balcic), pentru că n’am cedat prioritate, unde dracu’s politiştii când mă calcă un şofer descreierat pe trecerea de pietoni şi tot el mă înjură că umblu deampooleamploaie prin oraş? Şi când îşi împing toţi miticii cu forţa maşina pe contrasens în Loganul Ionică la al cărui volan, temporar, se află belgianul Cristi venit şi el la Mamaie’sa’n concediu? Atât de speriat că foloseşte Loganul numai cât să meargă de la blocul soacră’sii, din Pantelimon, până la staţia de metrou cea mai apropiată (Iancului, cred), unde îl parchează; şi, ca să fie sigur, i’a cumpărat şi cârjă de blocat volanul şi vrea să schimbe şi radioul, să puie unul cu faţă d’aia de pus la buzunar, pen’că se teme să nu spargă cineva geamul să’ncerce să’l fure. I’am zis că şuţii ştiu că nu poate fi furat radioul de la Logan aşa că poa’să doarmă liniştit (ei, aş… nu poate!). Şi i’am mai spus că’l invit, îl rog, chiar, ca într-una din ultimele zile de şedere în ţară, când nu va mai avea nevoie de maşină, să se lase lovit de toţi idioţii din trafic care îi taie mitocăneşte calea (eu doar l’am şters pe ăla – şi, asta, după ce aproape trecuse de mine, dovadă că i’am ras puţin bara în spate, pe dreapta… Mă rog, detalii, dar ce pretenţia mea, nu?

Două zile, fratele meu, două zile de România şi ai uitat c’ai fost în concediu. Oriunde l’ai fi făcut!

Intertitlu 7. Concluzie.

Şi tot acest cârnat din cauza unei blonde artificial(e)!

Acțiuni

Information

4 responses

8 08 2007
Ada

Imi place de tine cand esti furios!

9 08 2007
lilis

da, am impresia ca are in maini o kalasnikov cand scrie asa…
nu, nu votca 😉

9 08 2007
mistral

ce ziceai de ong-ul ala de tarat prin tribunale pe toate blondele artificiale si pe toti nenii care stie ei mai bine?? ma bag 😀

15 08 2007
Nane

apropo de fisa p(r)ostului, stii ca, desi e gata si doar necesita semnaturi, poate dura si 3 luni ?

Lasă un răspuns

