As putea scrie o carte care sa inceapa asa:

15 06 2007

„Daca nu l´ar fi uitat cineva incuiat in acea debara ar fi impartasit soarta celorlalti; destinul – care parea ca´i joaca o festa – i´a fost, in cele din urma, aliat. Nu stia cum s´a intamplat, nu stia cine a incercat sa´si bata joc de el incuindu´l in camaruta aceea plina de greble si furci si saci goi in care, uneori, cineva cara faina…

Dar, la urma urmei, toate aceste intrebari pareau inutile; acum, cand pompierii incercau sa recupereze ce mai putea fi recuperat, el mai traia… Doar el…“

Dar aceasta poveste se poate termina, pur si simplu, aici… un fel de haiku nuvelistic; proza ultrascurta, doamnelor si domnilor, proza care nu necesita un efort de gandire iesit din comun; de ce sa anticipezi destine inventate, de ce sa incerci sa intri in pielea nenumaratelor personaje carora trebuie sa le dai viata cand poti, pur si simplu, sa scrii cateva fraze… nu mai multe – pana te apuca plictiseala!
… Nu, domnule editor, nu am inceput sa scriu. Desi, sa stiti, am schite, am notat pe sute de file idei, de fapt, domnule editor, am inceput sa scriu, doar ca nu mi´am articulat scrisul; nu, domnule editor, aceea cu articularea sunetelor este diferenta dintre om si animale, da, ma difer de ele, eu visez, visez la ceva ce dumneavoastra, ca editor, nu puteti visa pentru ca daca ati fi visat ati fi stat acum alaturi de mine, la masa aceasta si ati fi pregatit, asemeni mie, o scrisoare de intampinare pe adresa editurii din care un editor mai tamp (nu e cazul dumneavoastra, dar s´au vazut cazuri) sa inteleaga ca nu poti scrie pur si simplu asa, la comanda, “acum e vremea sa scriem zece randuri ce va fi maine ramane de vazut” (fara semne de punctuatie fara virgule fara pauze de respiratie si sper ca acest text nu va fi niciodata teatru radiofonic sau asa ceva pentru ca imi pot imagina pe propriu´mi plaman ce inseamna sa citesti/rostesti o astfel de fraza!)

Acțiuni

Information

Lasă un răspuns

