Din sală…

6 04 2007

Am văzut, pe youtube (via Ummagumma), o postare a celor de la Liternet din spectacolul Quijote al Adei Milea. Inedit, ca orice Ada Milea.
Altceva, însă, m-a determinat să scriu.
Uite, nu pot să înţeleg & pace: de ce nu’şi fac instrumentiştii acordajul înainte de venirea publicului?!
Adică:
– vin la sală,
– urcă pe scenă, unde îşi lasă sculele,
– se întorc în culise,
– se pregatesc moral – la cabina – pentru show în vreme ce
– lumea se adună (mai un fum, mai o bârfa, mai un „ah, uite-o pe…”),
– se aşează în scaune,
– se stinge lumina,
– se înteţesc reflectoarele,
– aplauze,
– emoţii,
– bucurie şi…
iaca, vioristul cere un LA pentru a-şi drege corzile!
Sigur, e frumos, e „încălzitor”, atrage oarecum publicul în culisele actului artistic, în intimitatea artistului…
Dar: e ca şi cum te-ai duce la bal în costum şi cu tenişi iar la intrare, după ce valetul ţi’a luat pălăria şi umbrela, te descalţi de tenişi şi te încalţi corespunzător!
Nici o legătură cu spectacolul Adei Milea. Parol, de mult vroiam să pun această întrebare care nu aşteaptă, musai, răspuns!

Anunțuri

Acțiuni

Information

One response

6 04 2007
Geo Atreides

Marele motiv e fiindca asta-i traditia, perpetuata de-a lungul veacurilor. Se face si acum la concertele de muzica clasica/opera, inainte sa vina dirijorul.
E si verificare ca toata orchestra e acordata, e si un fel „gong” ca la teatru.
Si probabil verificarea aceea se face inainte de show fiindca atunci e liniste si e toata orchestra la un loc, in conditie de concert.

G.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s




%d blogeri au apreciat asta: