Felix şi dreptul la azil

4 04 2007

Îi cheamă Felix Drăghici şi Alexandru. Alexandru şi mai cum? Nu cred că e Dedu. Alexandru Dedu era handbalist. Iar cel de la Pro e Mihai Dedu, s-a lăsat de fotbal şi-l scoate, dimineţile, pe Busu (Hai Corvinul!), când cel mai favorit dintre favoriţii lui Adrian Sârbu e prea mahmur să nimerească Pache Protopopescu! Parcă de Alexandru l-am reţinut! Dacă nu e, asta e! La Vedete Pro nu apare!

Îi ştiţi, cu siguranţă! Sunt cei care ne ucid serile de Champions League. Nu pot fi elaborate nişte criterii de selecţie riguroasă la atribuirea drepturile exclusive de transmisie? Nişte caiete de sarcină, ca la orice licitaţie, prin care televiziunea câştigătoare a licenţei Champions League se obligă să asigure o transmisie de calitate – pe măsura competiţiei, cel puţin!

Champions League seamănă cu o seară romantică, cu lumânări şi viorist absolvent de conservator. Pro TV este ospătarul care, de câte ori îl chemi, vine când vine; iar când vine, vine cu mâinile în buzunare.

N-am să mă leg de gafe de genul „Podolski întoarce în faţa careului” la nici două minute după ce Podolski tocmai fusese schimbat – şi dacă Ottmar Hitzfeld ar fi făcut-o pe şestache, aş fi zis că nu le-a spus nimeni de înlocuire lui Felix şi Otiliului. Dar cei doi protevişti doar ce îi desfiinţaseră viitorul lui Podolski, care, vezi, Doamne, traversează o perioadă de stagnare a creşterii iar astfel de tinere speranţe stinse repede s-au mai văzut în fotbalul german. Podolski, la drept vorbind, e o doar tânăr, nu şi speranţă. A confirmat în ultimii cinci ani, dar asta se întâmpla undeva, departe, în Germania, pe malurile Rinului, nu în Pache Protopopescu!

N-am să mă leg nici de confuzia la care s-au dedat Felix şi Otiliu (numai o singură dată, e drept): Karl Heinz Rummenigge nu e Franz Beckenbauer. N-am a le reproşa nici pronunţia dureroasă – MIUNHĂN. Dacă nu se poate München (a propos, Bradutz, şi München are nevoie de ajutorul dumneavoastră!), să spuie ca italienii: Monaco di Baviera! Dar, domnu’ Sârbu, nu puteţi da câţiva bănuţi pentru un dascăl de pronunţie? Că, totuşi, nu e, măi, fratele meu alb, nea Gelu din Cişmigiu!

Nici aberaţii de genul „nemţii” (la 0-1, în deplasare, ca să ştiţi cum stăteam) „nu sunt afectaţi de ceea ce li se întâmplă şi atacă!” nu le mai reproşez. Vă daţi seama ce li se întâmpla? O grozăvie! A propos, ghinion – două minute mai târziu egalau!

Mă fac, tot aşa, că uit cum, în prima repriză, când arbitrul n-a văzut un penalty (mai mult sau mai puţin inexistent) în careul lui Bayern, rusul „s-a lăsat intimidat de miticismele” (cuuuuuuuuuuuuum?) „lui Rummenigge” şi risca să vicieze rezultatul (oricum l-a viciat imediat după: doi dintre atacanţii lui Milan erau într-o poziţie nu 100% pasivă de ofsaid la primul gol al italienilor). Acuma, cine-s Miticii ăştia de Felix şi Otiliul, de le dă lor gura să-l facă Mitică pe Kalle Rummenigge? Plus că se vede analfabetism în materie de fotbal german: nu-l conaşteţi pe Hoehneß! Tot de la Bayern, nu impresar, manager sportiv. Era pe bancă, primul din dreapta, cum vă uitaţi voi la monitor, uneori ultimul, când filmau banca de rezerve dinspre stânga. Hai, măi, trebuie să-l ştiţi. A fost internaţional (german, ca şi fratele său). A ratat un penalty chiar la începutul finalei WM 1974. Uli & Dieter. Unul e, acum, la Bayern, celălalt la Hertha BSC. Măcar aţi auzit de el, nu? Ei, bine: să vedeţi acolo asedii verbale de oficial arogant de club din G14!

Gata. Prea lungă, paranteza!

În rimă perfectă cu tâmpenia voastră din prima repriză, iaca şi o alta, în repriza a II-a: eroarea de la penaltyul acordat lui Milan („acordat cu inspiraţie lui Kaka de arbitru într-un moment în care Milan se stingea uşor”, aveaţi să recunoaşteţi mai târziu), vizibilă la reluare (Lucio a lovit mingea înainte de plonjonul de rândunică a lui Kaka), „contează mai puţin” (în opinia voastră, plătiţi de tetea Sârbu să ne vorbiţi despre ce se întâmplă pe teren sau să vă faceţi că tăceţi când nu înţelegeţi, nu să ne împărtăşiţi simpatiile voastre microbistice).

Ştiu, domnu’ Sârbu, sunteţi televiziune privată, nu mă reţine nimeni să schimb canalul, cum spunea (când cu Tele 7) Mircea de lângă Teo (şi, să nu uităm, lumea a schimbat frecvenţa)… Hopa! Ba da, mă obligă să stau, că numa’ matale ai voie să transmiţi Champions League în România. Şi să nu-mi spui că sunt banii tăi şi angajezi pe cine vrei să-mi comenteze mie meciul: sunt banii tăi şi pentru că eu îţi fac rating şi îţi atrag publicitate! Restul e monopol şi din păcate are mult iz de viruşi comunisto-bizantini în el!

Ca să nu mi se spună că am scris ce-am scris pentru că-s un fan de-al lui Bayern (nu-s şi n-am să le iert niciodată că au desfiinţat cea mai frumoasă echipă europeană a începutului de mileniu, când i-au luat pe Lucio, Ze Roberto şi Balack de la Leverkusen – aşa cum nu le iert că l-au confiscat şi pe acest miraculos puşti al Koelnului, Lukas Poldi Podolski)… Ca să nu par, care va să spuie, un frustrat fan al bavarezilor, am un PS dat tot de Pro TV: la rezumatul lui PSV – Liverpool, artistul microfonului (ALTUL!) ne-a explicat că (vorbea despre un transfer de antrenor) „acest lucru depinde de multe lucruri”!

Cred că, în materie de fotbal (acum, că se mişcă puţin şi la noi sportul acesta!), nu mai aştept decât perfecţionarea televiziunii digitale pe plai mioritic pentru a-mi lua singur libertatea de a alege un canal audio pe care cântă două galerii (ah, mi-e dor de un atât de frumos „L-I-V-E-R-P-doubleO-L! Liverpool FC!”) şi nu mă bruiază urmaşii tembeli ai lui Stelian Nistor (alt favoritul favoriţilor lui Adrian Sârbu, îl găsiţi în nişte roluri ratate pe scenă la Notarra) şi colegii aşişderea ale lui aşişderea Busu!

Champions League ştie ce faceţi voi în Pache Protopopescu, atunci când ea e la lucru? O fi având un ghişeu de protecţia consumatorului? Să ştiu, că dacă merge mai departea treaba, eu cer azil în orice altă ţară pentru că la noi sunt discriminat fonic!

Şi, ca să vezi ce aflai: în toată nebunia asta, Tăriceanu n-a mai avut oameni destui şi l-a pus ministru la agricultură pe Traian Decebal Remeş!

PS: Taaaaaată! Reşiţa joacă o finală europeană la handbal masculin! Lume pe dos! Bravo, băieţi, respect profund, e incredibil!

Acțiuni

Information

Lasă un răspuns

